Het wilde leven in de bossen van Australie
14 mei 2013 - Noosa (heads), Australië
Daar ga je dan. Backpacks in de aanhanger en ikzelf in een klein busje. Het opschrift luidt: "Gagaju Bushcamp - Dorm.Camp.Canoe." Dit is dus ook exact wat ons te wachten staat.
Ik en 2 jongens uit Wales worden rondgeleid door het tentenkamp wat grotendeels zelfgemaakt is. Houten constructies overkapt met vele vierkante meters tentzeil. Stromend warm water is honderd meter verderop te krijgen en het toilet is praktisch een gat in de grond.
Wel is er voldoende te doen. Omdat wij om 11:00 al aangekomen waren maakten we gebruik van de pool-tafel die al vele reparaties had ondergaan. Desalniettemin hebben we ons hier prima vermaakt.
Op een meisje uit Finland na was het kamp echter uitgestorven. 's Middags kennisgemaakt en het bleek dat er al een groep aan het kanoen was. Onze groep was echter verbazingwekkend klein met slechts 3 man present. Het leek er dus op dat dit een rustig tripje zou worden met weinig gegadigden maar om 13:00 en 17:00 werden nieuwe ladingen met backpackers aangevoerd welke exact dezelfde rondleiding te wachten stond.
Na een nacht in zelfgemaakte veldbedden (verrassend comfortabel) stonden we om 08:00 paraat om aan het avontuur te beginnen en na een korte introductie werden de kano's te water gelaten en waren we op pad. Na ongeveer 3 uren kanoen over de "Limbo River" - Zijn naam gekregen door de vele overhangende takken waar men af en toe onderdoor kan Limboen - kwamen we aan bij een meer. Aan de overkant van het meer was een strandje en hier hebben wij onze kano's aan land gebracht om hier vervolgens even te lunchen. Hierna terug gegaan en in het kamp wat te eten gemaakt. De 2e nacht was echter een stukje minder rooskleurig.
Een tent en een slaapzak. Dat is alles wat ik had. De slaapzak was van mezelf en de tent stond al in het kamp. Beer heeft zich bewezen als beste reismaat door de hele nacht als kussen te dienen. Gelukkig hoefden we vandaag niet zover te kanoen. Nog geeneens de helft van de afstand die we gister afgelegd hebben stond ons te wachten en vandaag konden we dus lekker lang op het strand chillen. Beachvolleybal, -voetbal en -dodgeball stond op het programma en uiteraard ook lekker in de zon gelegen.
Eenmaal terug in het kamp weer wat gegeten en ons uitgeleefd op de pool-tafel. Na wederom een verschrikkelijke nacht stapten we rond twaalven weer in het busje om terug te keren naar Noosa Central. Mijn volgende bus stond na 5 minuten alweer klaar. Een vlekkeloze planning.
Inmiddels ben ik ingecheckt in het volgende hostel met echte bedden. De komende twee nachten zal ik extra van genieten want ik heb geen idee wat me te wachten staat op mijn volgende trip.
Hola!
ps: CSI:Miama en Dexter (Ook in Miami) worden beide in LA opgenomen vertelde een Amerikaan (LA) aan mij die in beide series zijn huis heeft langs zien komen.

Mooi verhaal Rik en onderhand wel eens tijd dat je terug komt!
Groeten van ons.